::Snow Pink::
D'Owner!

Navigation : Hover the image



Entries About Linkies Annyeonghaseyo. Welcome to my wonderland.


Tagboard!



Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Your Name
Others:   


Allah is always by my side

Every exit is an entrance to some other place. In other words: In every end, there's always a new beginning. 

selalu, aku berharap agar saat yang akan aku jalani tidak sama seperti saatsaat lepas yang telah aku rempuhi.. namun, semua hanyalah harapan. harapan agar apa yang aku lakukan tidak dipertikaikan lagi. 

bahagia dengan adanya disisi. bersyukur atas apa yang terjadi.

aku faham. Bila kita alami cinta,dan cinta kita mati,ada yang jadi gila,ada yang meronta,merayu untuk cintanya di kembalikan.. aku pernah kembalikan cinta yang menjadi milikmu suatu masa dahulu. aku rela andai itu mampu membuat kamu bahagia. 

jangan salahkan aku bila kamu yang membuang anugerah yang tak ternilai yang pernah kamu miliki.
jangan salahkan aku bila pemberian itu kembali kepada ku.
sungguh aku tak pernah meminta, meronta agar dia kembali disisi,

aku cuba wahai sahabat, aku cuba mengelak, memujuk hatinya untuk  dirimu , aku cuba mempositifkan keadaaan, tapi semua atas kehendak kamu berdua. mungkin ego yang mengatasi segalanya. mungkin tanpa sedar, aku yang menjadi mangsa. 

kadangkala tanpa sedar atau tidak, kita memilih untuk melarikan diri dari masalah berbanding mencuba memperbaikinya. namun, bila sedarkah kita, kita mengelak daripada masalah kerana mahu ianya lenyap sendiri? mahu ianya mati disitu? dan cerita itu ternoktah disitu.

Tapi sedar tak kita,itu semua memanjangkan lagi cerita,pastikah kite ketemu jawapannya?ketenangan?jauh skali..hati?meronta lagi...

sayang, cerita itu tidak hanya kaku dan mati disitu. satu persatu masalah kembali malah lebih teruk dari yang terdahulu. sahabat, andai kau berada di tempatku, sungguh kamu akan tahu betapa terseksanya hak milikmu  terdahulu tanpa kamu disisi. 

salahkah aku cuba untuk mengubatinya apabila aku diminta untuk merawatnya?
salah aku kah bila dia mula menghargai aku.

sungguh, tidak ada satu pun aku lakukan untuk diriku.

cubalah, berpegang teguh dgn diri sendiri. pilih yang mana terbaik untukmu.
aku rela sekali lagi. 

cubalah, fikirkan kembali apa salahmu, apa dosamu sehingga dia begitu tidak ingin meninggalkanku.
cubalah berterima kasih kepada ku kerana menghidupkan hariharinya kembali.

tapi, apa yang aku dapat hanya lah katakata tomahan, kutukan dan segalanya dari mu dan kehidupan.

pernahkan kamu semua berada ditempatku?
pernahkah kamu semua kehilangan seseorang sepertiku?
pernahkah kamu semua melalui hari hari yang aku lewati?
pernahkan kamu semua menyelami hati kecilku ini?
pernahkah??

Allah selalu ada disisi aku. mungkin, apa yang terjadi kepada kamu adalah balasan atas perbuatanmu terdahulu.

sahabat, kalau aku boleh bertaubat atas dosadosa ku. aku yakin korang boleh jugak, beramalah :)

Diri ini tak ada kelebihan untuk mereka berhasad dengki. Allahurabbi, Kau hilangkan lah perasaan mereka tu, ampunilah dosa mereka .. Amin ..