::Snow Pink::
D'Owner!

Navigation : Hover the image



Entries About Linkies Annyeonghaseyo. Welcome to my wonderland.


Tagboard!



Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Your Name
Others:   


Bicara

Jangan petah berbicara , kata-kata itu umpama doa.

Bagi aku, cerita kita boleh digembar gembur.
Beli itu beli ini. Pergi situ pergi sini . Makan situ makan sini.
Adat manusia .

Tapi cerita orang perlu disimpan sepi.

Terkadang terlepas mahu nak mati.
Orang tua bisik di telinga, cerita orang jangan dijaja.
Takut nanti kita merana.

Dulu aku pun sama. Mengumpat mengata. Tapi bila dah tua, mula sedar itu dosa .


Banyak yang aku nampak depan mata, aku pun pernah terkena. 

Dulu mengata sekarang sendiri kena .

Macam kes kau mengata orang couple, last-last kau pun couple juga.

Macam kes kau buat cerita, lama-lama aku tengok cerita tu kau yang kena.

Kau kena tahu, benda yang kau umpat , kau fitnah tu akan berbalik kat diri kau.

Yes sekarang kau boleh kata tak ada benda pun yang jadi.
Kau jangan lupa, kau akan kendong keturunan kau. 
Jangan ingat benda tu hilang begitu saja.

Nak cerita nak buat berita, fikir dosa .

Dulu aku pun sama. Mengumpat mengata. Tapi bila dah tua, mula sedar itu dosa .

Dulu aku pun sama. Mengumpat mengata. Tapi bila dah tua, mula sedar itu dosa .